Annons:
Etikettleva-med-ledarhund
Läst 940 ggr
[lottas-kaniner]
3/5/15, 8:30 PM

apporterande ledarhund

Visste ni att en ledarhund även utbildas i apportering? Det är i fall den synskadade skulle tappa något, så måste hunden kunna plocka upp föremålet. Så denna ljuvliga Medarbetare hjälper till även på andra sätt.

Annons:
Cahira
3/7/15, 2:37 AM
#1

Det jobbar vi på!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[lottas-kaniner]
3/7/15, 11:23 PM
#2

En sådan duktig hund. Man blir glad när man ser filmen, för den har så roligt😃.

Cahira
3/7/15, 11:33 PM
#3

Ja han är en vääääldigt lycklig hund! Det var han inte när vi räddade honom. Bara rädslor och noll förtroende för människor. Nu är han ett lyckopiller. :)

Jag har påbörjat apportering av vantar nu. Han fattar det inte helt än för han är för ivrig och har egentligen noll föremålsintresse… men han älskar att göra mig glad (BC i honom) så det ska nog koppla snart. :)

Tror inte han kommer klara av att hämta nycklar eller annat som skramlar, men ska försöka öka hans comfort zone för att bygga självförtroende. Och leka "vart tappade mamma vanten" blir bra aktivering också. Funderar på att få honom att apportera billiga glasögon med för Mike tappar alltid sina när han sitter på traktorn så om han kommer hem och säger "jag tappa dom igen" så kan man gå ut och ha honom att leta. Det vore nåt.

Kul att drömma iallafall. Jag vet inte hur långt jag kan nå med denna hund, speciellt eftersom han har ledproblem. Men all träning med honom lär mig inför framtiden. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[lottas-kaniner]
3/9/15, 9:29 PM
#4

Jag tror att du kommer att lyckats väldigt bra med honom. Tror även att du kommer att kunna träna med skramlande saker också, ju längre tiden går, och han märker att det inte kommer att hända honom något.

Cahira
3/9/15, 9:34 PM
#5

Jag vet inte om han nånsin kommer klara det med tanke på hur hög hans stress och rädsla är och hur långsamt man måste ta sig fram. Men det vore läckert om man en dag tar sig längre än jag förväntar mig/vill/hoppas på. Men jobb nr 1 är att han ska få ett lyckligt harmoniskt liv.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[lottas-kaniner]
3/10/15, 2:27 PM
#6

❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: