Annons:
Etikettallmänt
Läst 785 ggr
[lottas-kaniner]
3/5/15, 8:26 PM

Assistanshund

Om någon har eller känner till en assistanshund, berätta gärna vad den gör? Kanske är det en hund som varnar vid när matte/husse har insulinkänning , eller något annat?

Annons:
Cahira
3/7/15, 11:49 PM
#1

Mina är självutsedda än så länge. När jag får ångest så blir både Digger och Frodo som plåster och ska ligga ovanpå mig och tycker att om jag bara klappar dom så blir allt bättre. Jag blir först mer panikig för jag blir instängd men faktiskt så lugnar dom mig snabbare än om dom inte är där. Frodo (chinese crested) ska alltid vara ett plåster på mig men mer insisterande när ångest eller värk är inblandad. När jag är sjuk lämnar inte Digger min sida. Det är nåt speciellt med den gamla hunden och ta hand om mig när jag är sjuk. Han ligger intill, slickar på mig, lägger huvudet på mig, lägger tassen över min arm, lägger sig över mina ben. Bara allmänt håller koll på mig. Även katten blir mer plåstrig om jag har mycket värk eller har ångest.

Min värk är fibromyalgi. När min skov är som värst är när alla djur flockas ovanpå mig. Utom Ixxi och Apache. Ixxi för att hon tycker det blir för varmt och Apache (corgiblandisen) för att han är rädd för att vara inomhus. Men dessa tre ligger på mig om jag inte mår bra såvida inte jag stänger ut dom ur rummet för att få "andrum". 

Vad jag hoppas med framtida servicehund är att under dessa dåliga värkdagar hjälpa mig hämta saker först och främst. Då har jag problem att ens gå från sovrummet till toan och tillbaka som värst så hade varit skönt om hunden kunde hämta saker åt mig. Även hjälpa att hämta/lägga tillbaka skorna i hallen och andra småjobb som skulle underlätta min vardag när den är som värst. Plocka upp saker från golvet med så man slipper böja sig. 

Owatonna

Digger och Frodo när F var valp

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: