Annons:
Etikettallmänt
Läst 998 ggr
[lottas-kaniner]
3/5/15, 5:25 PM

ny/gammal sajtvärd

Hej alla ledarhundsvänner.

Jag har tagit över sajten igen, och hoppas att ni kommer att ha det trevligt här.

Annons:
Cahira
3/5/15, 11:08 PM
#1

Kikar in. Har kronisk värk och kommer - när tillfälle passar, träna en hund att underlätta min vardag. Det är inte riktigt samma som ledarhundar antar jag men om jag kan hjälpa med aktiviteten så varför inte. :)

Jag "tjuvtränar" på min rescue så jag försöker lära honom det jag vill servicehunden ska klara av så jag har erfarenhet att lära in vad jag behöver lära in.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[lottas-kaniner]
3/6/15, 4:14 PM
#2

Välkommen Cahira.

Du kan skriva om allt möjligt här, ställa frågor mm. 

Din hund kommer ju att klassas som servishund, som är anpassad efter vad du behöver ha hjälp med, då det passar bra. 

Berätta gärna hur det går med era framsteg.

Lycka till med träningen!

Cahira
3/6/15, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack. 🌺 Tjuvtränar som sagt min rescue tills vidare. Han hade varit perfekt om han inte hade haft så mycket rädslor och såna ledproblem. Men vissa saker kan jag lära honom så jag har erfarenhet för när det gäller. :)

Han kan apportering nu med dummy, så ska gå över till vantar och andra föremål. Han har stora problem med föremål så är rolig utmaning. Kommer ta många år innan jag kommer kunna skaffa servicehunden. Men en liten del av mig hoppas att denna "försökskanin" träning ska ge honom självförtroendet att faktiskt kunna göra jobbet sen. Han är bara tre år.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
3/6/15, 9:52 PM
#4

Kan berätta lite mer, jag har fyra hundar just nu. 

Digger border collie/collie fyller 13 i april.
Ixxi dvärgschnauzer (min första hund) 11 år sen februari.
Apache (rescuen) border collie/corgi, 3 år
Frodo chinese crested 1 år. Han är emotionell servicehund. När jag har ångest eller så så blir han som ett plåster. Självutsedd litet mammaplåster.

Efter Digger och Ixxi blir det en pekingese för Mike (som jag bor hos och som haft Digger sen valp) saknar att ha en pekingese i sitt liv. Och när jag fått ordning på pekingesen, kinesen och apache så kommer jag ha tid och energi att lägga på en servicehund. Men alla andra måste funka först.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[lottas-kaniner]
3/6/15, 10:29 PM
#5

Vad roligt att se dig och dina hundar, man ser hur roligt ni har tillsammans. Kul att få hör lite grann om dem.  Naturligtvis skall man tjuvträna, så att man kan glänsa extra mycket sedan, men det tycker jag du är värd.

Cahira
3/7/15, 2:35 AM
#6

#5 Tack 🤗 Apache blev svårt misshandlad sitt första levnadsår så vi har många hinder vi passerat och ännu fler vi har att övervinna. Men det kämpar vi på!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[lottas-kaniner]
3/7/15, 11:25 PM
#7

#6 Det är så härligt, när man ser att hunden har förtroende för en. Då kan det allt komma en eller annan glädjetår.

Cahira
3/7/15, 11:36 PM
#8

Ja herregud ja. Han har blivit sparkad så att träna fot tog en evighet. Sen när vi kunde ta första steget utan att han flydde ifrån mig så bara trilla jag ihop på golvet och kramade om honom med tårar strömmande. Helt obeskrivlig känsla.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[lottas-kaniner]
3/9/15, 9:27 PM
#9

😃

Upp till toppen
Annons: