Annons:
Etikettövrigt
Läst 987 ggr
[Bettanbop]
2013-12-04 23:33

Hej :)

En liten presentation av mig själv kanske ni vill ha, man blir ju lite nyfiken på nykomlingar 🙂

Jag heter Bettan och bor i Skellefteå sedan 4 år tillbaka, kommer tidigare från Södertälje.

Mitt "hundliv" började redan som liten då mamma och pappa överaskade oss barn med en hund, en svart labbe hane från Sollefteås hundskola, han fick stanna i familjen tills han blev 16 år. Han blev en duktig lydnads hund, men jag var för blyg för att tävla honom. Jag tog hem min andra foderhund 2003, också en svart labbe men tick i stället. Hon fick också stanna i familjen, även hon blev en duktig lydnads hund, henne tävlade jag med och vi drog hem några första priser 🏆 I dag är hon 10 år och lever som pensionär.

Jag startade ett hunddagis, och där var hon till stor hjälp att tala om för de andra hundarna hur man uppför sig. Tränade själv upp henne som servishund åt mig själv, då jag började få problem med kroppen.

Voff och kram från mig och Daisy

Annons:
[Bettanbop]
2013-12-05 10:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En presentation av mina vovsingar. 

Daisy: svart Labrador tik, importerad från Skottland 2003 av Iris hundskola för att bli ledarhund. När det blev klar att hon fick stanna hos oss, började jag med hennes lydnadsutbildning och servishund utbildning. Hon är väldig arbetsvillig och vann några förstapriser i lydnads tävlingar. 

Elvis: svart/vit amerikans cockerspaniel hane född 2005 men omplanerades till mig 2006. Han blev ingen lydnads hund, men er rackare på att spåra. Första spårkursen vi var med på så frågade ledarna hur länge vi hade tränat spår med honom, de trodde mig inte när jag sa att det var första gången, men så var det.

[annajohannas]
2013-12-05 11:03
#2

Vad roligt att läsa din presentation😃. Vilka otroligt fina hundar du har.

[Bettanbop]
2013-12-05 11:33
#3

Tack

Upp till toppen
Annons: